RRmed

cover

Zenéi egytől egyig lemez megjelenésért kiáltoznak, le sem tagadhatja, hogy Dj Krushon nőtt fel és pont annyira veszi komolyan magát, mint amennyire szükséges. A legszimpatikusabb módon pergeti le magáról az anyagias és kapzsi világ elvárásait és “csak ” úgy csinálja. Ezúttal Szeghő Márton mesélt nekünk.

 

MFM: A számaidat hallgatva nekem úgy tűnik, a ritmus fontosabb számodra, mint a zeneiség. Hogy definiálnád az RRmed zenéjét?

SZM: Leginkább free elektronika, ami szóba jöhet, már amennyire létezik ilyen. Számomra a ritmus a legfontosabb és egyben a legszórakoztatóbb a zenekészítésben.

 

MFM: Mindkét nővéred klasszikus zenét játszik magas szinten. Te miért nem ezt az irányt választottad?

SZM: Édesanyám feltette a kérdést 9 éves koromban, hogy sport vagy zene. Elmentem focizni versenyszerűen, így a dobórák elmaradtak, amit ma már kicsit sajnálok. Később ez megfordult, azóta gyakorlatilag a zenével pótolom a focit. Az egyetlen dolog, ami le tudja foglalni az elmémet. Aktív pihenés számomra.

1

MFM: Vannak egyértelműen megnevezhető inspirációs forrásaid? Kedvenc előadók?

SZM: Ha előadókban gondolkodunk, akkor a két legfőbb a Dead Kennedys és Dj Krush, de mostanában jazzt hallgatok a legtöbbet, kb. heti 35 órát. Ez óhatatlanul befolyásol. Az elektronika terén a japán absztrakt hip hop volt a legnagyobb trip számomra, a nyers, megalkuvásmentes minimalizmus. Dj Hide, Opus, Dj Quietstorm, Asa, Blue Herb, Dj Duct.

 

MFM: Tervezel jazzes elemeket a zenédbe?

SZM: Nagyon sok jazz samplet használok a trackjeimben, csak általában a felismerhetetlenségig szétcincálom őket, hogy feküdjenek az adott flowba.

 

MFM: Van élő fellépéses tapasztalatod? Hol lehet egy RRmed live actet elcsípni?

SZM: Kb 8-9 éve kezdtem el DJ-zni kisebb klubokban. Egy időben sokat játszottam Márkos Bercivel (cselló) és Kardos Danival (gitár), de nem teljesedtem ki. Az utóbbi fél évet nézve a Jurányi suterene-ben játszogattam leginkább, de manapság jobban szórakoztat a zenekészítés, mint a DJ-zés.

2

MFM: A Soundcloud oldaladon 24 dalt lehet meghallgatni. A 2 évvel ezelőtti és a legújabb dalaid között komoly hangzásbeli fejlődés van. Milyen eszköztárral alkotsz?

SZM: Kizárólag Abletont használok néhány plug-innel. Az Impro schoolt teljesen kezdőként végeztem el, azóta nagyjából egyedül fejlesztgetem a hangzásomat, de Sabw-val (Bognár Csaba) folyamatos kapcsolatban vagyok, építő kritikákkal fejlesztjük egymást, aminek eredménye egy közös track-ben is hallható. Csabával tervezünk is elvonulni valamikor vidékre pár hétre, hogy összerakjunk egy masszív albumot.
Technikailag mindig van hova fejlődni, de nekem fontos az egyediség, hogy ne legyen előre, precízen megtervezve minden, hanem érzelmektől irányítva alakuljon ki a végeredmény.

 

MFM: Az Impro-t tapasztalatszerzésből, tanulásvágy miatt végezted el, vagy komolyabb céljaid, terveid is vannak a zenéléssel?

SZM: Emlékszem, amikor AMB megkérdezte a “felvételi” beszélgetés alkalmával kb. ugyanezt, azt válaszoltam: „Információt akarok gyűjteni”. Célom kizárólag a zenélés, a pénz nem igazán érdekel, az bemocskolja az élményt.
Csinálom a zenéimet, ha sokan nem értik, az sem nagy baj. Saját úton akarok járni, nem befolyásolva trendektől.

 

MFM: Mikorra tervezed az első RRmed albumot?

SZM: Sajnos ez eléggé munkafüggő, de egy EP-t mindenképp ki akarok dobni ebben az évben, legkésőbb karácsonyra.

3

MFM: Hiszel a self releaseben, vagy kiadón keresztül szeretnéd?

SZM: Nem lenne rossz egy kiadón keresztül, de nem borulok ki, ha saját kezűleg prezentálom. A lényeg, hogy megcsináljam csak úgy, önmagáért. Ha kiadót kéne választani az ASAN-t, vagy az Unframed Records-t keresném meg.

 

MFM: Melyik dalod mutatja meg legjobban, hogy hol tart az RRmed zenéje?

SZM: A DONTWANT-ot tartom a legérettebb produktumomnak. Nyáron tartottam egy 3 hónapos zenekészítési böjtöt és ez lett az első hallható hatása az elvonásnak.

Musicformessier, 2015.03.26.

Fotó: Bugár Máté

 

 

Podcast#049 RRmedtől a HAANGnak:

Kapcsolódó események:

Vélemény, hozzászólás?