Sinus Node

cover_sinus

A szinuszcsomó „a szív jobb pitvarának falában levő, pacemaker aktivitású sejteket tartalmazó, a szív ritmusos összehúzódását adó központ”. Ez egyaránt jelentheti a zene jelentőségét a most bemutatásra kerülő alkotónk számára, vagy azt az élményt, amit a lap aljára tekerve átélhet az olvasó, az azonban biztos, hogy emelkedett pulzusszámú bólogatásra lehet számítani. Sinus Node-ot, azaz Hauptricht Tamást, a hip hop és a klasszikus zongora tanulás indították el változatos zenei pályáján. Arról beszélgettünk, hogyan kísérték végig útját a „klasszikusok” és hogyan érte el zenei gondolkodása mai állapotát.

“Vivalditól FlyLo-ig.”

„Elkezdett érdekelni az improvizáció és az egyik órán belejátszottam egy komolyzenei darabba, a tanárnő meg a kezemre csapott. Gondoltam ha ez így megy, akkor nem érdekel tovább, abbahagyom.”

Közben egy középiskolai osztálytársával már a szintetizátort is tekergette. Ekkoriban a Pink Floyd, Deep Purple és a Doors hangzásvilága vezette majd autodidakta módon a jazzel kezdett foglalkozni. Már a középiskola alatt háromszor megjárta többedmagával a méltán híres Lamantin Jazztábort, ami a magyarországi jazz-művészvilág nagyjait biztosítja mentorként a feltörekvő generációknak.  A saját zenekar alapítása, majd az egyre sűrűsödő koncertek mellett kezdődött a számítógépes alkotás is, de ez már önállóan.

„Torz zörejek és elborult hangzás”  

„Érdekes, hogy a Nine Inch Nails mozdított el ebbe az irányba. Őket akkoriban mutatta egy haverom a Muse meg Marilyn Manson lemezek mellett. Lényegében ezek a sötét metál és indusztriális hatások és hangzás keltették fel igazán az érdeklődésemet, hogy elkezdjek ilyesmi zenéket írni. Csak ezeket követte a más elektronikus mainstream műfajokban való elmerülés, mint a techno vagy a psytrance, aztán a hip-hop mélyebb bugyrai.”

Először csak magával a hangszíntézissel kísérletezett, később kezdett DAW-okat kipróbálni. Miután Budapestre költözött, ez vált a fő profillá, de egy kis jammelésre, legyen szó jazzről vagy metálról, mindig kapható.

„Szeretem nagyon a hangszereket, érdekel az alapvető mechanikájuk, működésük is. Valahogy könnyebben is tanulom őket. ” – mondja a zongorista aki gitáron, szájharmonikán és pár más hangszeren is játszik. Elsőként írt zenei eposzait jól jellemzi a sok hangszeres, bonyolult szerkezetű megközelítés, amiket évekkel később a ma is hallható leegyszerűsödött zenei világ koncepciója váltott fel.

„Hangulattal operálok.”

„Az a vicces, hogy eltelt X év, és valahogy mégis vissza-vissza kanyarodok a gyökerekhez. Most például ugyanazok a zenék vannak a telefonomon, amit anno discman-en hallgattam. Persze az új cuccok mellett. De mégsem tudatos ez, inkább az engem érő különböző érzelmi hatások eredménye. Alapvetően ez jellemezi a zenémet is. Hangzásvilágokat, hangulatokat próbálok megragadni, amik kizökkentenek engem és kicsit a hallgatót is.” A behatások alatt nem csak J Dillát, Flying Lotus-t, MF Doom-ot és Madlib-et érthetjük hanem Aphex Twin-t, Robot Koch-ot, Dj Rashad-ot, de Miles Davis és Keith Jarrett ugyanúgy inspirálják. A Magyar szcéna figyelemre méltó producerei közül a Chi Recordings révén ismert Cadik valamint az ASAN és Bounce kiadók előadóit is szívesen hallgatja.

 

Zenei munkássága előremutató, ám projektjével csak nemrég tette meg az ismertség irányába vezető komolyabb lépéseket. 2015 több szempontból is mérföldkő lesz Sinus Node számára. A közönség első hivatalos kiadványra, és színpadi bemutatkozásra is számíthat tőle.

Süki Ádám, 2015.02.10.

 

 

Podcast#046 Sinus Node-tól a HAANGnak:

Kapcsolódó események:

Minden vélemény számít!